9 Haziran 2016 Perşembe

Feminen cep mendiller

Takım elbisesinin cebinde şık bir medil olan erkek, her zaman dikkat çekicidir. Çünkü bu küçücük detay, kişinin giyimine verdiği özeni gösterir. Peki erkeklere has olan bu aksesuvarın artık kadınlar tarafından da rahatlık kullanabileceğini söylesek... 

Tasarımcı Ayça Sytmen, maskülen bir aksesuvar olan mendillere feminen bir yaklaşımla cep mendillerinden oluşan bir koleksiyon hazırladı. 30 yıllık ipek kumaşların yanı sıra saten ve pamuklu kumaşlar kullanan tasarımcı, cep mendillerini hem spor hem de iş hayatında rahatlıkla kullanılabileceğinin altını çiziyor. Cep mendillerinin bir özelliği ise iki tarafı kullanılabilmesi... Sıcak renklerin ve desenlerin ağırlıkta olduğu yaz koleksiyonuna, tasarımcının Teşvikiye’deki ofisinin yanı sıra bazı butiklerde ulaşılabilir. 


Ayça Sytmen



Tasarımcı kimliğinizi cep mendillerle sürdürüyorsunuz. Nasıl gelişti bu fikir?
Çok uzun zamandır kol düğmesi, köstekli saat ve cep mendili gibi erkek aksesuvarları kullanıyorum. Türkiye'de satılan cep mendilleri çok klasik... İstediğim gibi feminen, renki ve eğlenceli cep mendil lbulamıyordum. Bu alanda bir açık olduğunu gördüm ve kendim tasarlamaya karar verdim. 

Erkeklerde görmeye alışık olduğumuz bir aksesuvar olan cep mendillerini kadınların kullanımına sunuyorsunuz... Yaklaşımlar nasıl? Kimler daha çok kullanıyor?
Hem erkek hem de kadın müşterim var. Türk kadınlarının alışık olmadığı bir aksesuvar ancak ben daha feminen ve daha renkli tasarımlarla ilgilerini çekmeyi başardım. Müşterilerim arasında banka, reklam, turizm ve sanat sektörlerinde çalışanlar yer alıyor.

Kumaş ve desenleri nereden, nasıl seçiyorsunuz?
Kullandığım kumaşlar çok çeşitli. Hatta aralarında 30 yıllık ipekler bile var. Koton, kupro ve yün de kullanıyorum. Yurt dışı seyahatlerimde çok ilginç kumaşlar buluyorum. Kişiye özel olması istendiğinde de üzerlerine harf aksesuar ekliyorum.

Perakende satışların dışında kurumsal satışlarınız da oluyor? Bunlardan bahseder misiniz?
Kurumsal satışlar beni çok heycanlandırıyor. Özellikle paketleme konusunda gösterdiğim özen ve dikkatin burda beni ayrıştırdığını düşünüyorum. Oteller, reklam şirketleri, cast ajansları, gümrük şirketleri ile çalışıyorum. Çalıştığım firmalar müşterilerine farklı, alışılmışın dışında, özenilmiş hediyeler göndermek istiyor. 

Ayça Sytmen cep mendilleri nerede satılıyor?
Cep mendillerim design ofisimde, Auvintage.com'da ve Sartoria Napoletana İstanbul'da satılıyor. 

Hiç yorum yok: